Kehidupan Social Hari Ini

Zaman sekarang semakin ramai yang menjalankan kehidupan social. Mungkin ada sesetengah yang mempunyai didikan agama yang secukupnya tahu akan batas-batas pergaulan antara lelaki dan perempuan. Bagi non-muslim pula rasanya ini bukanlah satu masalah.

Berbalik kepada kehidupan social. Bukan kehidupan dalam alam sebenar yang aku maksudkan. Sebaliknya aku nak bincangkan sedikit tentang kehidupan social di alam maya (online). Seperti kita semua tahu, hari ini sudah banyak laman social yang telah wujud. bagi yang tidak mahu ketinggalan mungkin akan ada akaun dalam satu-satu laman social ini. Ada juga yang mempunyai akaun dalam semua jenis laman social.

Laman social ini ada juga kebaikkannya kerana kita boleh berkongsikan maklumat kepada rakan-rakan kita dengan pantas. Namun ada juga yang menyalahgunakan kemudahan ini dengan menyebarkan fitnah dan sebagainya.

Untuk pengetahuan semua, sudah ada yang telah bertemu jodoh dengan laman social seperti ini. Ada juga yang menggunakannya untuk bersocial setelah seharian bekerja. Kerana dengan wujudnya laman social seperti ini dapat membantu mereka bersocila walaupun sibuk bekerja.

Jadi bagaimana dengan anda?

boboy: Dalam sehari berapa jam anda menghabiskan masa dengan laman social seperti ini

My Visitors

free counters